Professors

PROFESSORS

CECI ARTIGUES · Producció televisiva

Després d’estudiar la llicenciatura en Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona i el grau de Comunicació Audiovisual a la UOC, va començar a treballar en diversos diaris i revistes com a corresponsal. Durant un temps va compaginar treballs en la comunicació corporativa i l’organització d’esdeveniments fins que finalment va donar el salt a la televisió. Des de llavors ha treballat com a realitzadora, productora i guionista en diversos programes de televisió, especialitzant com a regidora. Entre els programes que ha treballat estan La nit dels Òscars (TV3), Operación Triunfo (TVE), Polònia (TV3), Hora Punta (TVE), Pura magia (TVE), Està passant (TV3) i Tu cara me suena (Antena 3).

BERNAT BOSCH · Direcció de fotografia

Llicenciat per L’ESCAC en l’especialització de Direcció de Fotografia, el Bernat ha treballat en una gran varietat de curtmetratges, llargmetratges, sèries de televisió, videoclips i documentals. Entre la seva filmografia es troben Un monstruo viene a verne (2a unitat, Dir. J. A. Bayona), Soy un Pelele (Dir. Hernán Migoya) i Mirant al cel (Dir. Jesús Garay). En el món de la televisió ha treballat en sèries com Polseres vermelles, Nit i Dia i El Crack totes elles per TV3. Pel que fa a documentals destaquen Las niñas de Alcàsser (Netflix), Malas Compañías Andalucía (Producciones del Barrio) i El Gran Gato (Els Films de la Rambla). El Bernat ha rebut diversos premis com a director de fotografia i té més de 18 anys d’experiència docent. A més a més de donar classes a ECCIT, treballa com a professor de direcció de fotografia a l’ESCAC.

DAVID CASALS-ROMA · Direcció i guió

El David Casals-Roma va estudiar Cinema i Mitjans de Comunicació a la Universitat Birkbeck de Londres i ha participat en cursos d’escriptura de guions a la Escuela de Letras de Madrid, la London Film School i en tallers amb creatius de Pixar (Estats Units) i amb el guanyador de la Palma d’Or Abbas Kiarostami (Itàlia). Ha escrit i dirigit curtmetratges de ficció, documentals i reportatges, i ha guanyat més de cent premis en festivals d’arreu del món. Com a docent el David té més de dotze anys d’experiència en escoles del Regne Unit, Espanya, França i Estats Units. Entre els seus treballs com a script doctor es troba Mort d’una ombra del belga Tom van Avermaet, pel·lícula que va estar nominada als Oscar com a Millor Curtmetratge de Ficció. Com a documentalista ha treballat en documentals com Kilian Jornet. El comptador de Llacs (TV3), i ha dirigit dos documentals L’or de Ponent (Recreate Productions) i La veu de Thaïs (en producció, ECCIT Films). A més a més de ser el director de l’escola ECCIT, treballa com a professor a la Universitat de Massachusetts-Amherst (Estats Units).

GEMMA CASTELL · Interpretació

La Gemma Castell es va formar en estudis d’Art Dramàtic a l’Aula de teatre de Lleida. Posteriorment es va graduar en Tècnica Meisner de Javier Galitó-Cava i en el Postgrau en Teatre i Educació de l’Institut del Teatre de Barcelona. Ha participat en diversos espectacles teatrals dels quals destaquen Després de la Pluja de Sergi Belbel, dirigit per Marc Montserrat-Drukker. Ha sigut actriu becada en el Laboratori Transformer Vaca 2015 amb El camí del colibrí, dirigit per Yanina Marini i Laura Freijo. Ha treballat en films com En otra vida de Toni Villazan (Zolen Films), Noa de Jordi Celma (Curtis Myfilm), Barcelona Shoot i El Misterio del Dry Martini ambdues de J.A. López de Espinosa. En aquestes dues darreres produccions va ser candidata als Premis Goya com a actriu de repartiment. La Gemma compagina la seva feina d’actriu amb la docència a escoles de teatre.

MERCEDES COLLADO · Script

Mercedes Collado va estudiar Comunicació Audiovisual a la Universitat de Salamanca amb dues beques que li van permetre acabar els estudis a Holanda i a Barcelona. Va treballar com a ajudant de realització en programes televisius però se’n va adonar que el que realment volia era estudiar cinema. Va estudiar direcció cinematogràfica al CECC i a l’escola Bande à Part a Barcelona. Ha treballat com a script en llargmetratges com Catalunya über alles! (2010, Ramon Térmens) i com ajudant de direcció en altres obres audiovisuals i espectacles teatrals. Des de fa cinc anys compagina la seva labor professional amb la docència cinematogràfica donant classes al màster de Motion Graphics de l’escola Seeway de Barcelona i a centres de formació professional de Terrassa. 

MARTA GONZÁLEZ DE LA VEGA · Direcció i guió

Es va llicenciar en Comunicació Audiovisual per la Universidad de Navarra amb el programa de Beques Alumni a l’Excel·lència Acadèmica. Amb tan sols 20 anys rep una menció especial al millor guió al Concurso de Guión para Cortometrajes de FCOM. La seva primera incursió al cinema és amb el llargmetratge Catalunya über alles! de Ramon Térmens on treballa com auxiliar de direcció i ajudant de càsting. D’ençà treballà com a directora d’art i dissenyadora de vestuari per a diversos projectes de cinema, teatre, moda i televisió. És al 2016 quan decideix escriure, dirigir i produir el seu primer curtmetratge Mai que aconsegueix 15 premis i 170 seleccions en festivals d’arreu del món. Arran l’èxit de Mai, la Marta es llença a la producció dels curtmetratges Neu i Los Señores Valdomero, ambientat a l’Astúries de la postguerra. La realitzadora compagina la seva feina creativa amb la docència.

CRISTÒBAL FRANCO · Director de fotografia

Va estudiar Direcció de Fotografia al Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya (CECC) i Comunicació a la Universitat Oberta de Catalunya. Paral·lelament als seus estudis, va anar treballant en tot tipus de produccions com a elèctric, gaffer, auxiliar de càmera i foquista. Entre els treballs de ficció on ha treballat de director de fotografia destaquen Colisión (2016, Marc Fàbregas), Cuinant (2014, Marc Fàbregas), Neu (2019, Marta Gonzàlez), Mai (2017, Marta González), La última pantalla (2016, Kike Barberà) i Violeta, la Cortesana (2012, David Casals-Roma). També ha treballat en documentals com Històries de Palau (2018, Antoni Tortaja & Joan Gallifa) i Las flores del Muro (2013, Mohamed Mouloud Yeslem & Xavi Marín), en videoclips i en spots pulicitaris per clients com Pronovias, Adom, Hotel Majestic, Mercedes-Benz, Galería Carles Taché, Filmoteca de Catalunya, La taberna Marigüelo i Atrápalo.

JORDI LÀRIOS · Historia del Cinema

Jordi Làrios es gradua en cinema i audiovisuals a l’ESCAC i posteriorment es gradua també en Humanitats per la UOC. Del 2003 al 2008 treballa com a tècnic freelance en productores i empreses audiovisuals, i també en l’equip de coordinació de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya. Del 2009 al 2014 s’incorpora a l’Institut Municipal d’Acció Cultural (IMAC) de l’Ajuntament de Lleida en l’equip d’audiovisuals com a tècnic a càrrec de l’Anella Cultural. A partir del 2014 es restableix com a freelance sent el coordinador tècnic del cicle de Curtmetratges Cafè Curt, de l’ANIMAC, de la Seu Territorial a Lleida de Filmoteca de Catalunya i dels grups de Cinema de la Biblioteca Pública de Lleida on s’especialitza en la història del cinema.

DAVID LARRAZ · Ajudantia de guió

David Larraz va finalitzar els seus estudis de cinema al 1998 i des de llavors ha treballat com ajudant de direcció en gran nombre de llargmetratges com Transeúntes (2000-2002, Luis Aller), Noche de Fiesta (2001, Xavi Puebla), Jóvenes (2003, Ramon Térmens y Carles Torras), Barcelona vista por… (2004, Jorge Acebo), En la carretera (2004, Andreu Artiles), I Fantasmi (Gabbiani) (2005, Francesca Archibugi), Sombras (2006, José Miguel Reina), Catalunya über alles! (2010, Ramon Térmens), Barcelona, Ciutat Neutral (2011, Sonia Sánchez), Be Happy! (2018, Ventura Pons) o La dona il.legal (2019, Ramon Térmens). També ha treballat en sèries de televisió com Ventdelplà, Mar de Fons, El Juramento de Puntabrava, Infidels o Gran Nord. En el camp de la publicitat ha treballat en spots publicitaris per Estrella Damm, Xiaomi, Samsung, BMW Compact, Cola Cao, Bergner entre altres. La seva passió per la docència l’ha portat a treballar com a professor en diferents escoles de cinema i universitats espanyoles.

VICTOR MARÍN · Disseny de so

Víctor Marín va estudiar Enginyeria en Sistemes d’Àudio i Sonorització a la Universitat de València i va cursar diversos seminaris en sistemes digitals de sonorització impartits per AVID i SeeSound. Té certificacions d’usuari de ProTools 101, 110 i 201. Ha treballat en pel·lícules com ¿Quién eres? de Javi Alba, Reina de los Dardos d’Alberto Gallego, Broken de Xavi Garcia i Rocco de Gerard Nogueira. En el món de la publicitat destaquen treballs per la Revista Panenka, PlayStation, Vueling, Media Markt i Job Today. També ha treballat en televisió i fent spots publicitaris de Fiat500 XL (Zoopa), Projecte Alma (CaixaBank) i Desigual (Octocam). És fundador i cap de so a SonoFilmPRO, empresa que dóna serveis integrals d’àudio a productores del mitjà audiovisual. Complementa la seva activitat professional donant cursos a l’Escola de Cinema de Barcelona (ECIB) on és especialista en disseny de so, edició i mescla Surround d’àudio amb ProTools.

MAXIMILIANO MARTÍNEZ · So directe

Maximiliano Martínez (Montevideo, Uruguai) es va graduar com a tècnic de so al Centre de Formació Professional SICA (Argentina) i posteriorment va realitzar el Màster en Documental a l’Escola de Cinema de Barcelona (ECIB). Té més de 10 anys d’experiència treballant com a tècnic de so. Entre le seves col·laboracions destaquen: Multitudes (documental), El Origen (documental) , Los 9 Locos (documental), La Jaula de Oro (ficció), REC (sèrie), Feriados (sèrie), Los Modernos (ficció), La Noche que no se repite (ficció). També ha realitzat curts documentals, vídeos corporatius i videoclips. Actualment compagina la feina de tècnic de so amb la docència, treballant com a professor de so directe a l’Escola de Cinema de Barcelona (ECIB).

ARES PIQUÉ · Interpretació

Llicenciada en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona, comença a formar-se artísticament a l’escola ZumZum de Lleida i al Col.legi del teatre de Barcelona. Continua la seva formació al Rose Bruford College de Londres, a la Scuola Europea d’Arte dell’Attore a Sant Miniato (Itàlia) i a la companyia anglesa Frantic Assembly. Ha treballat en nombroses obres de teatre i en pel·lícules entre les que destaquen Algo de Valentina (2017, Jordi Celma), Catalunya über alles! (2010, Ramon Tèrmens) i Menjar Casolà de David Casals-Roma (2010). En el camp de la docència treballa com a professora d’interpretació i de tallers a l’Aula Municipal de Teatre de Lleida, i és directora del grup Wigmar.

JOSÉ LUIS PULIDO · Direcció de fotografia

Jose Luis Pulido es Graduat Superior en Cinematografia per l’ESCAC on també va cursar un Màster Oficial en Cinematografia. El seu projecte final I love U, rodat en 35mm, va ser nominat a Millor Fotografia al prestigiós Camerimage Film Festival (Polònia). Des de llavors ha rodat com a Director de Fotografia nombrosos videoclips per a Sony i Warner Bros, com Fangoria, Buika, Loquillo, Hypnotik Brass Ensemble (The hunger Games). En publicitat ha treballat per agències com TBWA, &Rosàs, Alegre Roca (Toni Segarra), i en spots publicitaris de marques com Vichy Catalan, Banc Sabadell o Nintendo Switch Europa. En ficció ha fotografiat diversos llargmetratges com Nunca he estado en Poukepsie, Maniac Tales i Salvación de Denise Castro, que va ser nominat al Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges i al Brooklyn Horror Film Festival, entre altres. Com a docent ha impartit classes de direcció de fotografia a FX Animation i a l’ESCAC.

JOEL ROURE · Direcció Artística

El Joel Roure es va llicenciar en Comunicació Audiovisual per la Universitat de Lleida i va començar la seva carrera en el món del cinema treballant en l’equip de producció del guardonat llargmetratge Catalunya über alles! (2010, Ramón Térmens). Posteriorment s’especialitza en direcció d’art i disseny de vestuari, tot treballant en diversos curtmetratges, spots publicitaris i obres de teatre per l’ESCAC, Bande à Part, Recreate Productions i Segarra Films, entre d’altres. Més tard treballa com assistent del director d’art en el llargmetratge The Evil That Men Do (2015, Ramón Térmens) on s’encarrega de dirigir l’equip artístic amb el repte de reproduir la frontera entre Mèxic i els Estats Units. El 2017, s’encarrega de la direcció artística del llargmetratge Algo de Valentina de Jordi Celma. Com a docent ha impartit diversos cursos de disseny de producció.

NEITH SENTÍS ·  Llenguatge cinematogràfic

Neith Sentís es va llicenciar en Comunicació Audiovisual a la Universitat de Lleida i va iniciar la seva carrera com a periodista ENG a Lleida TV. A la mateixa cadena va produir i dirigir una edició del concurs de curtmetratges La Llanterna Digital el 2009. Prèviament ja havia emès el seu documental Comprendre la Normalitat. Al Regne Unit va estudiar un Màster en Direcció de Cinema a la Northern Film School – Leeds Beckett University on va escriure i dirigir diferents curtmetratges, entre els quals destaca A l’Ombra de la Muntanya (2015). El seu curtmetratge de graduació va aconseguir més d’una vintena de premis i una cinquantena de seleccions oficials a festivals internacionals de tot el món. Neith ha viscut 10 anys al Regene Unit i ha treballat, entre altres, d’ajudant de producció de pel·lícules independents britàniques i de la guanyadora sèrie d’un BAFTA, Emmerdale. En aquesta popular sèrie de la ITV, va ser seleccionada per participar en el taller d’escriptura de Storylines, sent una dels 5 finalistes d’entre més de 200 inscrits. Actualment compagina la seva feina creativa amb la docència.

MIREIA VIDAL · Guió de televisió

Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona, la Mireia completa els seus estudis amb un Màster d’Escriptura per a Cinema i Televisió a la Universitat Autònoma de Barcelona i el reconegut seminari sobre estructura argumental de guions cinematogràfics de Robert McKee (UPC). Com a guionista ha treballat en Una mà de contes (TV3), El cor de la ciutat (TV3), Yo (dirigit per Rafa Cortés, premiat a Cannes, Málaga i Rotterdam), Delta (dirigit per Oriol Ferrer), Les mans buides  (dirigit per Marc Recha i premiat a Cannes) i La nit que va morir l’Elvis (dirigit per Oriol Ferrer). Ha treballat en el departament de desenvolupament de guions per les productores  Mediapro, Tornasol films, Alea docs&films, Messidor films, i com analista de guions per Fílmax, Bausan Films, Oberón, Continental Producciones i Imposible Films entre altres. Com a docent ha donat classes de guió a l’ESCAC i actualment treballa com a professora d’escriptura de guions a l’Escola de Cinema de Barcelona (ECIB).

Masterclass

JAUME BALAGUERÓ · Director i guionista

Jaume Balagueró (Lleida, 1968) va estudiar Ciències de la Comunicació i, més endavant, Cinema al Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya. Després de dirigir els seus primers curtmetratges El niño bubónico (1991) i La invención de la leche (1993), dirigeix Alicia, curtmetratge que va guanyar el Premi al Millor Curtmetratge al Festival de Cinema de Sitges. El seu primer llargmetratge Los sin nombre (1999), va ser reconegut amb diversos premis arreu del món entre els que destaquen el Premi a la Millor Pel·lícula al Festival Fantasia. Amb Darkness (2002), el director roda el seu primer llargmetratge en anglès a la que seguiran Frágiles (2005), REC (2007) i Mientras duermes (2011), pel·lícula amb la que guanya el Gaudí a Millor Director i Millor Pel·lícula en Llengua no Catalana. Actualment Jaume Balagueró és un referent mundial en el cinema de terror i se’l reconeix per la seva originalitat en el tractament del cinema d’aquest gènere.

CARLA SIMÓN · Directora i guinista

Carla Simón i Pipó (Barcelona, 1986) es va graduar en Comunicació Audiovisual a la Universitat Autònoma de Barcelona. Va continuar els seus estudis amb un màster sobre televisió de qualitat i innovació, i després va anar a la London Film School on va escriure i dirigir el documental Born Positive i els curts Lipstick i Las Pequeñas Cosas. El 2017 va estrenar el seu primer llargmetratge Estiu 1993 que va esdevenir un fenomen internacional a més a més de rebre nombrosos premis i nominacions entre ells el Premi a la Millor Opera Prima a la Berlinale, la Biznaga de Oro al Festival de Málaga i el Premi del Jurat i de la Crítica al FICCAT. Aquesta pel·lícula va ser l’escollida per l’Academia de les Artes y las Ciencias Cinematográficas per representar a Espanya als premis Oscar.

ALBERT ESPEL · Director de producció

L’Albert Espell va estudiar Enginyeria Tècnica Industrial a l’Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Industrial de Terrassa i posteriorment va cursar un Màster en Administració d’Empreses a la Universitat Ramon Llull de Barcelona i un stage sobre American Business al Saint Mary’s College de San Francisco, als Estats Units. Al 2004 va crear la productora Alesa Produccions i des de llavors ha participat en desenes de produccions com a Director de Producció, Productor Executiu i Line Producer. Entre les produccions de ficció trobem altres ha participat en Cravan vs. Cravan (2002, Isaki Lacuesta), Segon origen (2015, Carles Porta), Las musas del diablo (2017, Jaume Balagueró), Vida privada (2017, de Sílvia Munt), Alegría, tristeza (2018, d’Ibon Cormenzana). En l’àmbit del documental ha treballat en Els viatges de Companys (2015), I Will Be Murdered (2012) i Johan Cruyff: En un momento dado (2003) entre altres. En l’àmbit pedagògic ha col.laborat en la redacció de l’apartat de pressupostos del llibre  The Audiovisual Management Handbook. També ha col.laborat amb diverses institucions donant conferències sobre producció cinematogràfica i és membre de l’Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España.

LLUÍS QUILEZ · Director i guionista

Lluís Quílez es va graduar en l’especialitat de direcció a l’ESCAC i al 2003 estrena el seu primer curtmetratge El siguiente que obté 17 premis internacionals entre els que hi ha el Méliès d’Argent com a Millor Curtmetratge Fantàstic Europeu. Posteriorment vindran Avatar (2005) i Yanindara (2009) que obtenen 96 premis. Al 2015 estrena al festival de Tribeca el seu primer llargmetratge de ficció com a director, Out of the Dark. També al 2015 estableix la seva pròpia productora, Euphoria Productions, i produeix el curtmetratge Graffiti, que va rebre 47 premis entre ells el Premi de Sitges, el Méliès d’Argent, el premi Forqué així com les nominacions als Goya i Gaudí, i convertir-se en finalista als Oscars. Durant els darrers deu anys compagina la seva carrera com a director amb la docència. Actualment dóna classes a l’ESCAC, a ECIB i imparteix seminaris i masterclasses en diferents universitats nacionals.

ALBA SOTORRA · Documentalista

Alba Sotorra és llicenciada en Comunicació Audioviusal (UCM, 2003) i té un Màster Europeu en Estudis Culturals (URV, 2007). Ha participat en diversos tallers d’escriptura de guions i direcció de documentals com són SOURCES2 (2008), Berlinale Talent Campus (2011), Dok.Incubator (2014) i EAVE Producers Workshop (2017). El seu llargmetratge documental Game Over(2015), va guanyar el Gaudí a Millor Documental el 2016. Aquest mateix any també va ser guardonada amb el premi a Millor Directora Novell pel Col·legi de Directors de Catalunya. Entre altres premis trobem el de Millor Documental de Nou Realitzador al Festival Internacional Docs Barcelona i una Menció d’Honor als premis Ciutat de Barcelona. Els seus documentals han tingut la premiere internacional a prestigiosos festivals com són el Festival Internacional de Karlovy Vary o al Festival de Málaga. El seu treball més recent és Commander Arian, una coproducció amb Alemanya i Televisió de Catalunya i Televisió que  ha tingut la seva premiere al Festival HOTDOCS el 2018 i ha estat nominat al Tim Hetherington Award. També ha dirigit i escrit Mirades desvelades (2008) un retrat combatiu de dones artistes de Bòsnia, Turquia, Iran, Afganistan i Pakistan, premiat com a Millor Documental al Festival de Cinema Invisible (Bilbao), al Festival de Cinema de Mollerussa i al Festival Internacional de Cinema REC (Tarragona).

RAMON TÉRMENS · Direcció, guionista, productor i distribuidor

Ramon Térmens va debutar com a guionista i co-director de la pel·lícula Joves (2005), amb la que va guanyar el premi a Millor Director Novell als Premis Ciutat de Barcelona. Posteriorment va treballar a Los Angeles com a guionista, fins que va rodar l’any 2009 el seu primer projecte com a director Negro Buenos Aires, que va rebre dos nominacions als Premis Gaudí. El 2011 va co-escriure, dirigir, produir i distribuir Catalunya über alles! amb la seva pròpia productora Segarra Films. El film va rebre 3 premis al Festival de Màlaga i una Menció Especial a Millor Actor (Babou Cham). També va guanyar el Premi de la Film Commission del Festival de Cine de Sant Sebastià i va rebre 6 nominacions als Premis Gaudí on Vicky Peña va rebre el guardó a la Millor Actriu de Repartiment.
Posteriorment va rodar el documental Jordi Dauder, la revolució pendent (2012), premiat amb el Gaudí a Millor Documental, i la pel·lícula The Evil That Men Do (2015), presentada al Festival de Cine de Montreal i seleccionada en nombrosos festivals internacionals.
Al 2017 coprodueix el documental Lesa Humanitat d’Héctor Fáver que va ser nominat als Premis Gaudí i també distribueix El Vacío, Nunca estamos solos, Bienvenidas a Brasil, Ana y el Apocalipsis i Sofia. Actualment treballa en la seva cinquena pel.lícula com a director La dona il·legal.

FERNANDO TRULLOLS · Director televisió

Llicenciat per la Universitat Pompeu Fabra en Comunicació Audiovisual en l’especialitat de Direcció i Guió, dirigeix la pel.lícula Otoño i els curtmetratges Genealogías, Dos i Desde la ciudad no se ven las estrellas. Paral.lelament treballa com ajudant de direcció en 40 pel.lícules i telemovies, així com en nombrosos anuncis. Al 2011, després d’obtenir el Premi Villa de Coslada al Millor Projecte de Curtmetratge, dirigeix El Barco Pirata, aconsseguint més de 20 premis entre ells el Goya a Millor Curtmetratge de Ficció. Després realitza Marcianos de Marte que obté 8 premis i més de 80 seleccions, i comença a treballar en el món de la publicitat i de la televisió. També dirigeix segones unitats per directors com Fernando Colomo, Julio Medem i Cesc Gay. Per a la campanya de Nadal d’Audi va dirigir l’anunci Por siempre jamás que va ser seleccionat com un dels millors anuncis de l’any i va guanyar el Premi Nacional de Creativitat, l’Ampe d’Or, el Premi Panorama a la Millor Execució Audiovisual i 12 Premis Sol. Ha treballat com a professor en escoles com l’ESCAC, ECIR i Showrunners. 

ALBERT VAL · Guió

Es va graduar a l’ESCAC com a guionista i després va cursar una Diplomatura en Ficció Televisiva de la Universitat de Barcelona. Va treballar com a guionista al programa infantil Club Súper 3 de TV3 i al 2006 va escriure i codirigir el documental Un fracaso de todos, centrat en l’assetjament escolar. El 2010 escriu juntament amb Amèlia Mora Floquet de neu d’Andrés G. Schaer i entre 2002 i 2015 treballa per Filmax com analista extern de guions, com Executiu del Departament de Desenvolupament i com a Director de Desenvolupament i Continguts, participant en el desenvolupament de pel·lícules com la saga [REC], Mientras duermes, El perfume, Transsiberian o The way, i sèries de televisió com Polseres vermelles. En paral·lel, també imparteix cursos i classes magistrals a l’ESCAC, Blanquerna, ECIB i El Foro de Estudios Iberoamericanos (Mèxic). El 2015, dirigeix el prestigiós Laboratorio de guion de la Fundació SGAE, on es duu a terme el desenvolupament de sis llargmetratges de ficció sota la seva tutoria. Des de 2012 i a través de Proimágenes Colombia, forma part regularment del comitè avaluador de les convocatòries del CNACC (Consejo Nacional de las Artes y la Cultura en Cinematografía de Colombia) per a les ajudes al desenvolupament de projectes d’animació, producció de llargmetratges i desenvolupament de llargmetratges de ficció, a més de dur a terme tutories i tallers a la ciutat de Bogotà. També treballa com a consultor de guions per a diferents productores i entitats (ICEC, Lastor Media, Lust Productions, Tandem Enternatinment, Gloriamundi Producciones, Neo Art, Bowfinger…), i col·labora regularment amb la productora Minoria Absoluta, formant part del seu Departament de Ficció.