fbpx

Cinema per a docents

tallers intensius

“Preguntat si el que estàs fent avui et portarà on vols arribar demà” (Walt Disney)

Pel.lícules, sèries, publicitat, Youtube, Instagram… Avui en dia els adolescents consumeixen més productes audiovisuals que mai. Però, saben com es fan? El personal docent d’escoles i instituts tenen una tasca complicada al ser els primers en explicar-los-hi com funciona el món audiovisual, el seu particular llenguatge i la seva força emocional. Si ets professor/a i t’interessa ensenyar al teu alumnat a fer curtmetratges, videoclips o documentals, en aquest taller et proporcionarem les eines necessàries per a que puguis ensenyar-los-hi el fantàstic món de la producció audiovisual a través de projectes i exercicis pràctics.

FITXA DEL CURS

  • TOTAL D’HORES: 25 hores
  • DATES: 5 a 9 de juliol de 2021
  • DIA: De dilluns a divendres
  • HORARI: 9:00 a 14:00
  • LLOC: Complex Magical – Turó de Gardeny – Lleida
  • NIVELL: Iniciació
  • PLACES: 8 mínim, 15 màxim
  • LLENGUA: Català. Si hi ha alumnes que no entenen el català, les sessions es faran en castellà
  • MATERIAL NECESSARI: Paper i bolígraf o qualsevol mitjà digital per escriure
  • CERTIFICAT ACREDITATIU:
  • PREU: 220 €. Si t’inscrius set dies abans de l’inici del curs tens un 10% de descompte (198 € enlloc de 220 €).

DETALLS

Aquest taller està dirigit a professors d’escoles i instituts, independentment de l’edat de l’alumnat al que ensenyen. Durant els cinc dies que dura aquest taller, aprendràs tot el procés necessari per tirar endavant un projecte audiovisual, ja sigui un curtmetratge, un videoclip, un documental o un reportatge. Des de l’escriptura del guió fins a l’edició d’imatges i de so, aprendràs diverses tècniques de direcció i a gestionar una producció de principi a fi. També t’ensenyarem aspectes tècnics de càmeres, llums i equips de so per a que l’experiència d’ensenyar a fer cinema al teu alumant sigui, a més a més d’enriquidora, divertida i inoblidable.

OBJECTIUS

Aprendre a avaluar les necessitats de l’alumnat i dels objectius del projecte a realitzar. Assimilar els conceptes bàsics del llenguatge audiovisual, des de la composició d’una imatge fins a la simbologia dels plans i els moviments de càmera. Preparar un grup jove a treballar en equip. Gestionar de manera eficient les tres fases de realització d’un projecte audiovisual (preproducció, producció i postproducció), i delegar responsabilitats en l’alumnat. Implementar les tècniques de direcció cinematogràfica. Aprendre diferents exercicis per treballar amb càmeres de qualsevol mena i equips de so. Saber organitzar un grup de treball per a la realització d’un projecte audiovisual. Experimentar amb la imatge i el so durant el procés de muntatge.

MÈTODE

Les sessions comencen amb l’estudi d’un aspecte concret de la realització audiovisual que, en la segona part de la classe, es fica en pràctica amb una sèrie d’exercicis pràctics. Durant els cinc dies que dura el taller es cobreixen totes les fases de realització d’un projecte audiovisual, des de la concepció de la idea fins a la visualització de la còpia final i l’exercici d’autocrítica posterior.

REQUISITS

Docents d’escoles, instituts i altres centres formatius.

DIA 1:  Els diferents formats audiovisuals. L’elecció del format ideal per un grup de treball. La recerca d’idees en grups de treball. La presentació d’un projecte. L’estructura narrativa clàssica. L’escriptura del guió.

DIA 2: El guió tècnic. La storyboard. El pla de producció. L’ordre de rodatge. El pa de rodatge. El significat de les escales de pla i els moviments de càmera. L’importància de la direcció artística. El càsting. Com dirigir actors no professionals.

DIA 3: L’importància de les localitzacions. Com implementar una direcció artística eficient amb pressupostos reduïts. Rodar amb llum natural i llum artificial. Pràctiques de càmera. Rodatge d’una escena dialogada.

DIA 4: Tècniques de direcció. Regles bàsiques per dirigir una escena. El blocking. Tècniques de fotografia. Pràctiques de càmera amb so directe. Rodatge d’una escena dialogada.

DIA 5: El muntatge d’imatges. El disseny de so. La música. L’etalonatge. La còpia final. Exercicis de valoració del projecte i d’autocrítica.

El David Casals-Roma (Lleida, 1972) ha estudiat Cinema i Mitjans de Comunicació a la Universitat Birkbeck de Londres. Ha participat en cursos d’escriptura de guions a la Escuela de Letras de Madrid, la London Film School i tallers amb creatius de Pixar (Los Angeles, Estats Units) i de direcció amb el guanyador de la Palma d’Or Abbas Kiarostami (Potenza, Itàlia). Ha escrit i dirigit curtmetratges de ficció, documentals i reportatges, i la seva feina ha rebut més de cent premis en festivals d’arreu del món.

Paral·lelament a la seva feina creativa, el David té més de dotze anys d’experiència docent en escoles del Regne Unit, Espanya i França. Actualment treballa com professor d’escriptura de guions i de direcció a l’Escola de Cinema de Barcelona (ECIB), a l’escola audiovisual L’IDEM de Perpinyà (França) i a la Universitat de Massachusetts-Amherst (Estats Units). Entre els seus treballs com a script doctor es troba el de Mort d’una ombra (Dood van een Schaduw) del belga Tom van Avermaet, pel·lícula que va estar nominada als Oscar com a Millor Curtmetratge de Ficció.

Recorda que si t’inscrius set dies abans de l’inici del curs hi ha una 10% de descompte (198 € enlloc de 225 €).

Si abans d’inscriure’t tens alguna pregunta, no dubtis en contactar-nos a info@eccit.es